onsdag 13. august 2014

Big Bang

I Houston var Oddveig og jeg på kurs i "Big Bang" med Kaffe Fassett. Han utfordret oss med farger og mønster og det var veldig spennende. Etter vel endt tur i stoff-mekka, var det bare å sette seg ned på nett og bestille mer av det som trengtes til teppet. Og så var skjærejobben i gang. Diamanter så langt øyet kunne se, og sammensying - ja hva skal jeg si om den. En tålmodighetsøvelse av det helt store. En god venninne sier alltid at jeg må sette nåler. Og jeg hørte henne hele tiden, selv om hun ikke var der når jeg sydde det. "Nåler Elin, du må sette nåler". Joda, jeg har tegnet og satt nåler for hver eneste diamant.
Teppet er quiltet av Marianne Engeset Nybølet.




2 kommentarer:

  1. Morsom tur - kanskje ikke like gøy under sammensying - men når en ser det ferdige teppet verdt hvert et minutt - resultat et lekkert teppe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ditt er også lekkert. Det kommer jo mye spennende reklame for ymse quiltefestivaler, så vi får vel tenke på en ny tur om et år eller to ;-)

      Slett